Asystent parkowania... próbował ktoś w OIIFL?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Enriquez wiem, bo sam to wkleiłem

    ale tak dla przypomnienia i motywacji...
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

    Komentarz

    • misiek^wro
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8321

      neck99, ja mam taki garaz, ze zeby zaparkowac to musisz krecic w miejscu, bo inaczej to ...


      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hbpTAD7V8rs[/youtube]
      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


      Komentarz

      • ged
        Ambiente
        • 2009
        • 144

        No więc ABS wymieniony na BE, zakodowany i HHC działa. Jeżeli ktoś będzie potrzebował jakieś pomocy merytorycznej - zwłaszcza posiadacze 1.6TDI DPF - proszę pisać. Postaram się pomóc.

        Pora iść dalej.

        :?: kowal 2002:, czy mógłbyś podać numery części dla dodatkowych czujników na przód i na tył? Bo rozumiem, że te dodatkowe czujniki są inne z przodu i inne z tyłu?
        Czy wtyczki do tych dodatkowych czujników są takie same jak do tych, które są w standardzie w OII?
        Potrzebuję również numer części tych nowych czujników ABS, które trzeba na tyle zamontować. W ASO zrobili :shock: i nie wiedzą o co mi chodzi.

        Czy wtyczki do modułu 3AA 919 475 D musiałeś zmieniać czy tylko piny dodałeś?
        Na allegro są moduły 3AA 919 475 A. U naszych francuskich przyjaciół używali chyba tego z końcówką A do asystenta II gen. Czy jednak trzeba szukać D?

        Jakie trudności po drodze - z tych większych oczywiście - powinienem się spodziewać?

        Pozdr
        Krzysiek

        Komentarz

        • witachu
          L&K
          • 2011
          • 1319

          dopiero dziś zobaczyłem ten temat i jestem pełen podziwu :!: :!: :!:
          kowal 2002, pogratulować dobra robota

          Szkoda ze w wersji przed FL nie będzie działać ops:
          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

          Auto Detailing: Dream Car Studio
          (znajdź również na fb)

          Komentarz

          • lilo
            RS
            • 2006
            • 4315
            • Mercedes-Benz

            Zamieszczone przez witachu
            Szkoda ze w wersji przed FL nie będzie działać
            To tylko kwestia kosztów i chęci , więc jak chcesz to będzie działać
            Daniel

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              Zamieszczone przez ged
              ... numery części dla dodatkowych czujników na przód i na tył? Bo rozumiem, że te dodatkowe czujniki są inne z przodu i inne z tyłu?
              Czy wtyczki do tych dodatkowych czujników są takie same jak do tych, które są w standardzie w OII?
              Potrzebuję również numer części tych nowych czujników ABS, które trzeba na tyle zamontować. W ASO zrobili :shock: i nie wiedzą o co mi chodzi.

              Czy wtyczki do modułu 3AA 919 475 D musiałeś zmieniać czy tylko piny dodałeś?
              Na allegro są moduły 3AA 919 475 A. U naszych francuskich przyjaciół używali chyba tego z końcówką A do asystenta II gen. Czy jednak trzeba

              szukać D?

              Jakie trudności po drodze - z tych większych oczywiście - powinienem się spodziewać?

              Krzysiek
              Dodatkowe czujniki z przodu są inne ( większe i mocniejsze ) i nie mają zamienników. Potrzebne są czujniki o numerze 1T0 919 297 A. Do nich

              potrzebne są pierścienie uszczelniające 1T0 919 133 B i uchwyty ( ja stosowałem od Suberba II 3T0 919 487, ale trzeba je było delikatnie przerobić, możliwe że można zastosować inne ). Otwór pod czujnik wierciłem piórkiem o śr. 19 mm ( idealne było by 18,5mm ale nie ma takich ). Ważne żeby piórko było ostre i równe ( żeby nie biło na boki ). Wtyczka do czujnika 1T0 973 203 + piny do wtyczki 000 979 034 E + gumki uszczelniające ( ale nie pamiętam numeru, na pewno były zielone ).

              Dodatkowe czujniki z tyłu są identyczne jak pozostałe i mają numer 4H0 919 275. Do tego pierścienie uszczelniające 1T0 919 133 C i uchwyty 1Z5 919 485 E. Otwór pod czujnik wiercony piórkiem o śr. 18 mm. Wtyczka do czujnika 4F0 973 703 + piny do wtyczki 000 979 034 E + gumki uszczelniające ( j. w. ).

              Czujniki tylne do ABS: WHT 003 858 A i WHT 003 859 A. Z wymianą nie ma większych problemów, można to zrobić "na parkingu pod blokiem", wystarczy zdjąć koło. Jest trochę zabawy z wyciągnięciem starego ( zawalony brudem ) i wsadzeniem nowego ( trzeba wszystko oczyścić a i tak wchodzi bardzo, bardzo ciasno ) ale jak się trochę przyłożyć, to 30 min / stronę wystarczy. Wtyczki sa identyczne.

              Moduły parktronika są p&p, wszystkie trzy wtyczki pasują, trzeba tylko podokładać piny. Ja bym szukał z końcówką D, ale jeśli używka będzie droższa niż 300 pln to raczej dołożyłbym i kupił nówkę w ASO ( ok. 500 pln ). W ASO nie ma już tych z końcówką D ( wycofane ) teraz dają z końcówką L ( 3AA 919 475 L ). Zaleta jest taka, że te "L" mają najnowszy soft.

              Co do montażu, to zależy czy robisz wszystko na raz czy sukcesywnie. Generalnie trzeba zrobić sobie dobry dostęp do modułu, czyli zdemontować całą lewą stronę tapicerki. Potem proponuję taką kolejność:

              1) Wiązka do przodu. Proponuje nie wpinać się z zasilaniem we wiązkę od przednich czujników ( zakładam, że je masz ) tylko pociągnąć je z tyłu z centralki. Czyli potrzeba: +, -, 2 x sygnał ( po jednym przewodzie do czujnika ) i dwa przewody do przycisku na desce ( jeden do styku, drugi do kontrolki ). Plus do podświetlenia przycisku i masę trzeba wziąć z przycisku ESP.

              2) Czujniki przód. Do montażu dodatkowych czujników nie trzeba ściągać zderzaka. Wystarczy odkręcić nadkole i skręcić koło dostęp bezproblemowy.

              3) Czujniki tył. Tu już trzeba zdjąć zderzak. Wiązkę też proponuję dorobić w całości ( nie wcinać się z zasilaniem w istniejącą ), i zamocować ją do tej oryginalnej.

              4) Podmiana centralki, dołożenie pinów, polutowanie przewodów itp.

              5) Podmiana czujników ABS, przekodowanie sterownika ABS.

              6) Kodowanie modułu. Tu też jest trochę dziwnie, bo oba moduły, które kodowałem ( H i L ) miały jakieś dziwne "fochy"; odrzucały kodowanie, po czym za chwilę przyjmowały itp. W końcu nawet nie wiem od jakiego samochodu jest u mnie obecne kodowanie, ważne, że działa.

              To chyba tak "w skrócie" wszystko... Postaram się później wrzucić jakieś foty...


              EDIT

              Położenie otworów pod czujniki.

              Przód:






              Tył:



              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • ged
                Ambiente
                • 2009
                • 144

                W pełni profesjonalna odpowiedź, dziękuję.

                PDC z przodu nie mam a i tak miałem dokładać. Dlatego jak zobaczyłem wątek to zacząłem od wymiany ABS. Jak już się udało to przy dokładaniu PDC z przodu jest niewiele mniej roboty niż przy montażu wraz z PAII. I tak muszę zdjąć zderzak przód i tył, puścić wiązkę, zmienić centralkę i dodać przyciski.

                Jeszcze raz dzięki za tutorial. Dodaj jeszcze schemat i będzie git.

                Komentarz

                • kowaltom99
                  Rider
                  • 2009
                  • 743
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez ged
                  No więc ABS wymieniony na BE, zakodowany i HHC działa. Jeżeli ktoś będzie potrzebował jakieś pomocy merytorycznej - zwłaszcza posiadacze 1.6TDI DPF - proszę pisać. Postaram się pomóc.
                  Pozdr
                  Krzysiek
                  Cześć
                  A czy mógłbyś zrobić manuala z wymiany pompy ABS?
                  Ja mam ABS z końcówką AD i nawet XDS nie da się zakodować. Nie mówiąc o HHC.
                  W pierwszej kolejności muszę się za to zabrać.

                  Jakie jeszcze moduły ABS warto wziąć pod uwagę - tak aby działał XDS, HHC i w późniejszym czasie parkowanie II gen?

                  Komentarz

                  • ged
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 144

                    Manuala z wymiany pompy ABS nie zrobię, bo nie mam zdjęć. W samej wymianie pompy nie ma nic zaskakującego. W zależności od silnika jest jednak problem z wyjeciem samej pompy. U mnie (1.6TDI CR) przeszkadza DPF, więc jest niezła gimnastyka.

                    Sugeruje, żeby przygotować sobie mały sloiczek od musztardy do podstawiania pod przewody po odkreceniu od korpusu, a pod sama pompą nautykac czysciwa.

                    Kodowanie - odsyłam na stronę ross-tech http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Brake_Electronics_(MK60EC1) . Bardzo istotne jest wykonanie adaptacji podanych na stronie przed wpisaniem kodowania. Sterownik ABS nie przyjmie żadnego kodowania, pojawią sie zera, jeżeli nie wykonasz adaptacji.

                    Kodowanie może być problemem, jeżeli masz obecnie sterownik inny niż 19 bajtowy, bo jak sie okazało jedyne kodowanie jakie sterownik BE przyjął to było dokładnie takie samo kodowanie jak w AH. Dlaczego tak jest trzeba zapytać naszych kozaków od VCDS.

                    Generalnie - system uruchomiony dzięki dużej pomocy kolegów kowal 2002, Enriquez (w krytycznym momencie podał na tacy schemat pilnie potrzebny), icegoranet oraz misiek^wro którzy pomogli zdobyć kilka części.

                    Roboty z tym co nie miara, jeśli ktoś ma trochę więcej wolnego czasu to zachęcam, ale najlepiej zacząć od prób tak jak podali to koledzy ze strony .ru.

                    kowal 2002, mam jeszcze pytanie - czy zmiana sposobu parkowania (równoległe -> prostopadłe odbywa się poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku asystenta? Czy u Ciebie piktogramy na maxidocie zmieniają się czy nadal na wyświetlaczu masz jakby parkowanie równoległe? Ja mam sterownik D i parkuje całkiem ładnie zarówno prostopadle jak i równolegle, ale przy parkowaniu prostopadłym na maxi wyświetla nadal piktogramy do parkowania równoległego. Czy może to kwestia właśnie sterownika L?

                    Jakby co to spróbuję pomóc kolejnym osobom chcącym uruchomić opcję z działu "mam, ale nie używam". Bo powiem szczerze tak jak kowal 2002 - lepiej ten czas i pieniądze poświęcić na inny mod. Chociaż fajnie widzieć miny pasażerów...

                    Komentarz

                    • kowaltom99
                      Rider
                      • 2009
                      • 743
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Dzięki za info. Jestem w przyszłym tygodniu umówiony z mechanikiem na wymianę pompy. Kupiłem z końcówką BE. Kodowanie będę robił sam - mechanik nie ma pojęcia o elektronice.

                      Prośba - czy możesz wkleić obecne kodowanie swojego modułu ABS?

                      Mam kilka logów od Golf/Passat/Superb - ale wolałbym mieć takie, które na pewno działa.

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        ged, u mnie na maxi zmienia się wygląd z równoległego na prostopadły po dwukrotnym naciśnięciu przycisku. Powinno to chyba nawet być widać na filmiku.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          kowaltom99,

                          Jak zmienisz pompę to kodujesz ją dokładnie tak samo jak swoją starą.

                          [ Dodano: Czw 23 Sie, 12 23:31 ]
                          ged,

                          Adaptacje raczej robi się PO wpisaniu kodowania do nowej pompy.
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • dato
                            L&K
                            • 2012
                            • 1431

                            Enriquez, wiesz coś może o problemach z zakodowaniem HHC w S2 tegorocznych ? U "wszystkich" się da, a u mnie wywala błąd ESP...
                            Po zmianie kodowania występuje nieusuwalny błąd "Longitudinal Acceleration Sensor (G251)" i losowo "Incorrect Control Module Installed"

                            Part No SW: 1K0 907 379 BH HW: 1K0 907 379 BH
                            Component: ESP MK60EC1 H31 0121
                            Revision: 00H31001
                            Coding: 843D6016092800FD211106E9901C0042340800

                            Sorki, że nie w temacie. Pociągniemy tu, czy założyć wątek ? Bo jak komuś przeszkadza, to założę, póki co podejrzewam, że jest jakaś blokada w sterowniku abs...

                            Komentarz

                            • ged
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 144

                              Zamieszczone przez Enriquez
                              ged,

                              Adaptacje raczej robi się PO wpisaniu kodowania do nowej pompy.
                              No właśnie nie, Enriquez, na tym nieomal poległem. Na stronie ross-techa w podrozdziale replacement jest nieścisłość. Najpierw przed kodowaniem należy wykonać PRZYNAJMNIEJ adaptację G85 i G200. Bez tego moduł ABS będzie informował o zaakceptowaniu kodowania, ale po ponownym wejściu znów będą same zera. Dlatego o tym napisałem. Gdzieś w sieci znajdziesz to opisane. Jeszcze raz - najpierw adaptacja G85 i G200 dopiero kodowanie i dalsze adaptacje.

                              kowaltom99, tak jak pisze kolega z ekipy kozaków vcds-owych - kodowanie ma być takie samo jak w twojej starej pompie. Jak pisałem - nie wiem jak ma wyglądać kodowanie, jeżeli ktoś ma sterownik 18bajt. Gdzieś się doczytałem (ale pewności nie mam) że do starego 18 bajtowego kodu dodaje się na końcu jeden bajt o wartości zero i koduje sterownik 19 bajtowy.

                              I jeszcze jedno kowaltom99: nie wiem czemu zlecasz wymianę pompy mechanikowi, bo w zasadzie sama czynność (oprócz gimnastyki związanej z wyjęciem) jest w skali trudności 1...10 na powiedzmy 3 punkty. Mechanicznie nie ma żadnych pułapek. Zachowujesz maksymalnie czyste warunki pracy i tyle.
                              Ale jak już zlecasz wymianę pompy mechaniorowi, a ten nie ma dostępu do kompa to musisz być przy tej wymianie i wykonać odpowietrzanie zgodnie z instrukcją.
                              Ja najpierw odpowietrzałem starą metodą, po to, żeby zalać pompę płynem. Później 4 razy wykonałem procedurę odpowietrzania podaną tutaj http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html Powiem tylko tyle - odpowietrzałem hamulce już w wielu autach - od trabanta po nubirę. Ale w żadnym aucie nie musiałem tak długo odpowietrzać, żeby uzyskać porządne hamulce. Tutaj zajęło nam to dobre 1,5h.

                              Ponoć szalenie istotne jest, żeby koła nie dotykały ziemi - ta informacja pojawia się we wszystkich źródłach. Jak mechanior będzie mówił że to niepotrzebne to się upieraj - tak ma być i już.

                              Pomocne może się okazać np. http://www.myturbodiesel.com/1000q/a...Jetta-Golf.htm

                              [ Dodano: Pią 24 Sie, 12 00:34 ]
                              Zamieszczone przez kowal 2002
                              ged, u mnie na maxi zmienia się wygląd z równoległego na prostopadły po dwukrotnym naciśnięciu przycisku. Powinno to chyba nawet być widać na filmiku.
                              U mnie nie ma zmiany tak jak u Ciebie na piktogramach. Trudno, da się z tym żyć.

                              No chyba, że ktoś będzie chętny na sterownik w wersji D to go oddam za 200zł i rzucę się na sterownik L.

                              Komentarz

                              • kowaltom99
                                Rider
                                • 2009
                                • 743
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez ged


                                kowaltom99, tak jak pisze kolega z ekipy kozaków vcds-owych - kodowanie ma być takie samo jak w twojej starej pompie. Jak pisałem - nie wiem jak ma wyglądać kodowanie, jeżeli ktoś ma sterownik 18bajt. Gdzieś się doczytałem (ale pewności nie mam) że do starego 18 bajtowego kodu dodaje się na końcu jeden bajt o wartości zero i koduje sterownik 19 bajtowy.

                                I jeszcze jedno kowaltom99: nie wiem czemu zlecasz wymianę pompy mechanikowi, .......
                                Co do pompy - właśnie u mnie jest problem, że teraz mam "gorszy" typ - czyli 18 bajtowy. Wymieniam na 19 bajtowy BE.
                                Co do mechanika - przyczyna prozaiczna - brak garażu z kanałem (a na parkingu nie chcę robić taki modów). Mam umówione - on robi "brudną robotę" ja zajmuje się elektroniką.

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  chłopaki
                                  ja od 2 miesięcy walczę z asystentem parkowania II gen w preFLowym aucie
                                  próbowałem z pompą BE - nie działa
                                  teraz jestem na etapie prób z pompą AC

                                  czy zadziała?
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • kowaltom99
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 743
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                    chłopaki
                                    ja od 2 miesięcy walczę z asystentem parkowania II gen w preFLowym aucie
                                    próbowałem z pompą BE - nie działa
                                    teraz jestem na etapie prób z pompą AC

                                    czy zadziała?
                                    Musisz zwrócić uwagę na 2 numery (to sterownik jest ważniejszy nie pompa)
                                    Wg forum rosyjskiego działa zestaw
                                    pompa 1K0 614 517 CP
                                    sterownik 1K0 907 379 BE

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez kowaltom99
                                      pompa 1K0 614 517 CP
                                      sterownik 1K0 907 379 BE
                                      ale mówimy o aucie 2008 czyli przedliftowym?
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • kowaltom99
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 743
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                        Zamieszczone przez kowaltom99
                                        pompa 1K0 614 517 CP
                                        sterownik 1K0 907 379 BE
                                        ale mówimy o aucie 2008 czyli przedliftowym?
                                        to są numery do FL

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          kowaltom99, ale ja to robię w przed FLowym aucie :wink:
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • misiek^wro
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8321

                                            ged, mozesz mi zdradzic, czy u mnie przejscie na pompe nowego typu z S3/R20 bedzie rowniez bezproblemowe ? Bo mnie tuner straszy, ze ABS moze swirowac ;/ Jesli trzeba, zrobie logi z obecnych sterownikow i bebechow
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz

                                            • ged
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 144

                                              Jeżeli masz sterownik 19 bajt to bez problemów (policz i będziesz wiedział od razu), jeżeli masz sterownik 18 bajt to najprawdopodobniej będzie trzeba dodać bajt o wartości 0 na końcu.

                                              Wstaw loga ze sterownika 03 ABS.

                                              Komentarz

                                              • misiek^wro
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8321

                                                ged, a pompa nie jest "zespolona" ze sterownikiem ?
                                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                Komentarz

                                                • ged
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 144

                                                  Dokładnie tak jest jak mówisz - pompa i sterownik to jedno ciało. Dlatego czasem mówię pompa czasem sterowni abs. :lol:

                                                  Komentarz

                                                  • misiek^wro
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 8321

                                                    ged, insza sprawa to ze ja mam inne przewody - tj lustrzane sprzed FL. :twisted:
                                                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...